download (2)

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

ز فکر تفرقه باز ای تا شوی مجموع

به حکم چه شد انجمن سروش آمد..

download (2)

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

ز فکر تفرقه باز ای تا شوی مجموع

به حکم چه شد انجمن سروش آمد..

ساعت11:48
8 اردیبهشت 1403
Edit Content

توسعه شهرها برای ویلاسازی صرفه اقتصادی ندارد

حسن محتشم، دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین، با بیان اینکه پرداخت وام مسکن به جوانان از سال های گذشته وجود داشته و پرداخت این وام برای اولین بار نیست گفت: از سال های گذشته پرداخت این وام صورت می گرفت و در سال های گذشته خوب بوده و تنها توسط بانک مسکن انجام می شد اما امسال با توجه به افزایش نرخ تورم میزان این تسهیلات افزایش یافته است که البته با توجه به نرخ سود و مدت زمان پرداخت آن ممکن است برای متقاضیان جوابگو نباشد.

او ادامه داد: تنها پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن کافی نیست و باید تسهیلات به سایر بخش ها هم از جمله تسهیلات خرید هم پرداخت شود تا واحدهای ساخته شده قابلیت خرید توسط متقاضیان را داشته باشد.

او به وضعیت ساخت واحدهای ویلایی و یک طبقه هم اشاره کرد و گفت: ساخت واحدهای ویلایی در شهرهای بزرگ و کلان شهرها به هیچ عنوان جوابگو نیست و در شهرهای کوچک هم به دلیل آنکه زیرساخت ها فراهم نیست امکان ساخت این واحدها هم وجود ندارد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران توضیح داد: هزینه تامین زیر ساخت ها بسیار بیشتر از ساخت آپارتمان‌ چند طبقه است که در این خصوص باید تدابیر لازم صورت گیرد.

محتشم یادآور شد: درست است در ساخت واحدهای یک طبقه هزینه پرداخت پارکینگ و یا آسانسور و پیلوت وجود ندارد اما توسعه شهرها هزینه های دارد که در قابل مقایسه با ساخت آپارتمان نیست‌.

دبیر انجمن انبوه سازان تاکید کرد: الحاق اراضی هم توسط دستگاه ها انجام نمی شود و این خود بر هزینه ها اضافه می شود

تویتر
واتساپ
تلگرام
چاپ

لینک کوتاه خبر

https://www.anbouhsaazan.com/?p=1922

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

آخرین خبرها