بررسی میزان عرضه آپارتمان‌‌‌های مسکونی تا ۶۰متر مربع در روزهای اخیر نشان می‌‌‌دهد عمده این عرضه از گروه سنی ۱۰ سال ساخت به بالاست و یافتن آپارتمان کم‌‌‌سن در این حدود متراژی کاری دشوار است. گروهی از واسطه‌‌‌های ملکی فعال در نیمه جنوبی تهران می‌‌‌گویند اگر ساخت‌وسازهایی که از سال گذشته آغاز شده و در جریان است، تا پایان امسال به سرانجام برسد، احتمالا مشکل عرضه آپارتمان‌‌‌های نقلی در بازار مسکن شهر تهران تا حدود زیادی حل می‌شود چراکه در محله‌‌‌های واقع در پایین خط خیابان انقلاب، ساخت‌وسازهای کوچک‌‌‌متراژ بسیاری آغاز شده یا در شرف آغاز است.

با این حال به نظر می‌رسد تا آن زمان متقاضیان خانه اولی که قصدشان برای خرید مسکن جدی است، با مشکل مواجه خواهند شد. آنها ناچار هستند از بین فایل‌‌‌های عرضه شده که اغلب یا نیازمند بازسازی هستند یا از نظر نور، نقشه، موقعیت و بعضا حتی محله مطلوبشان نیست، خانه‌‌‌ای را انتخاب کنند و این در حالی است که به طور معمول تمایل خانه اولی‌‌‌ها خرید آپارتمان‌‌‌های کم‌‌‌سن و سرپاست که دست‌‌‌کم چند سال آنها را از تبدیل ملکی بی‌‌‌نیاز کند.

در جدول زیر آپارتمان‌‌‌های فروشی تا ۶۰ مترمربع که ظرف سه روز گذشته فایل شده است، گردآوری شده که موید میانگین سنی بالای آنهاست.

منبع: دنیای اقتصاد