download (2)

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

ز فکر تفرقه باز ای تا شوی مجموع

به حکم چه شد انجمن سروش آمد..

download (2)

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

ز فکر تفرقه باز ای تا شوی مجموع

به حکم چه شد انجمن سروش آمد..

ساعت02:34
31 اردیبهشت 1403
Edit Content

🔻بلومبرگ: در ایران اورانیوم ۸۴درصدی کشف شده است

👈 آژانس می‌گوید درباره این مساله در حال گفت‌وگو با تهران است

1️⃣ بلومبرگ، رسانه‌ی آمریکایی، از قول دو دیپلمات غربی گزارش داد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته در تاسیسات هسته‌ای ایران آثار اورانیوم با غنای ۸۴ درصد کشف کرده‌اند. غنی‌سازی تا سطح ۸۴ درصدی تنها شش درصد کمتر از میزانی است که برای تولید بمب هسته‌ای نیاز است.

🔸بلومبرگ می‌افزاید: «بازرسان اکنون باید مشخص کنند آیا جمهوری اسلامی عامدانه تا این حد اورانیوم را غنی‌سازی کرده یا به‌صورت ناخواسته آبشارهایی از صدها سانتریفوژ پیشرفته با سرعت چرخش بالا باعث تولید اورانیوم تا رقم بسیار نزدیک به سطح نظامی شده است.»

🔸آژانس پیشتر در روز ۱۲ بهمن از ایران هم به‌دلیل پدید آوردن تغییرات اعلام‌نشده در اتصال دو مجموعه از سانتریفوژهای غنی‌سازی ۶۰درصدی در تاسیسات غنی‌سازی فردو انتقاد کرده و گفته بود: «نحوه اتصال آن‌ها با آنچه که سازمان انرژی اتمی ایران به آژانس اطلاع داده بود، بسیار متفاوت است».

2️⃣ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال انتشار گزارش‌ها مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران اعلام کرد که در حال گفت‌وگو با تهران درباره نتایج تحقیقات اخیر بازرسان این نهاد است.

🔸آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییترش نوشت که این نهاد از گزارش رسانه‌ها درباره سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران آگاه است.

🔸این توییت در ادامه می‌گوید: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال مذاکره با ایران در مورد نتایج فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخیر آژانس است و در صورت لزوم به شورای حکام آژانس اطلاع‌رسانی خواهد کرد.»

تویتر
واتساپ
تلگرام
چاپ

لینک کوتاه خبر

https://www.anbouhsaazan.com/?p=1511

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

آخرین خبرها