download (2)

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

ز فکر تفرقه باز ای تا شوی مجموع

به حکم چه شد انجمن سروش آمد..

download (2)

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان مسکن و ساختمان

ز فکر تفرقه باز ای تا شوی مجموع

به حکم چه شد انجمن سروش آمد..

ساعت11:08
20 اردیبهشت 1403
Edit Content

نشست مشترک انبوه سازان وفعالان صنعت ساختمان با استاندار خوزستان

دراین جلسه که با حضور اعضای انجمن انبوه سازان خوزستان و فعالین صنعت ساختمان* برگذارگردید پس از خیر مقدم گویی  حسینی محراب استاندار خوزستان فرشید پورحاجت رییس انجمن انبوه سازان خوزستان به عنوان نخستین پرسشگر چالش ها و مطالبات بخش خصوصی را مطرح نمود. پورحاجت در این جلسه خواستار توجه ویژه به بخش سرمایه گذاری و انبوه سازان در استان شدند و نسبت به نگاه امنیتی در حوزه سرمایه گذاری در بخش صنعت ساختمان هشدار داد.رییس انجمن انبوه سازان روند پیچیده و دشوار بروکراسی و دست و پاگیر اداری توسط سازمان نظام مهندسی استان را مانع اصلی در رشد سرمایه گذاری و انبوه سازی در اهوازدانست. در همین باره بهمن نظر پور بازرس انجمن انبوه سازان خوزستان ضمن تشکر از برگزاری نشست هم اندیشی خطاب به استاندار گفت:متاسفانه شهرداری بین انبوه سازی که به صورت حرفه ای در حال ساخت و ساز است و سایر افرادی که شخصی ساز هستند هیچ تفاوتی  نمی بیند و حاضر نیست بسته های تشویقی جهت رونق بخش خصوصی و تولید و کارآفرینی برای انبوه سازان اهوازی فراهم اورد.نظرپور مهمترین چالش های بخش خصوصی حوزه ساخت وساز شهری را بروکراسی دست و پاگیر ارگان های خدمات رسان دولتی وشبه دولتی دانست و گفت عمده ترین مشکل حال حاضر انبوه سازان با سازمان توزیع برق،ابفا،شهرداری و بویژه سازمان نظام مهندسی ساختمان است که نسبت به وظایف قانونی خود در بخش نظارت و جلوگیری از امضا فروشی کم کاری می کند. وی همچنین نسب به روند طولانی صدور پروانه ساختمانی که گاها ماه ها به طول می انجامد انتقاد کرد.

همچنین در ادامه استاندار خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال ارزان‌سازی هستیم؛ اظهار داشت: دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن را آغاز کرده است که باید منجر به ساخت مسکن در استان خوزستان شود.

حسینی محراب با بیان اینکه کارشناس محوری در امور عمرانی نباید به مانع تبدیل شود، اظهار داشت: اگر کارشناس محوری نباشد، هیچ پیشرفتی در امور عمرانی نخواهیم داشت اما این موضوع نباید به یک مانع بدل شود.

وی بیان داشت: طولانی شدن مسیر دریافت مجوزها پذیرفته نیست؛ نباید کارها را به گونه‌ای انجام دهیم که مردم به زحمت بیوفتند.

استاندار خوزستان بر استفاده از ظرفیت نخبگان در جلسات تأکید کرد و عنوان داشت: کارگروهی ذیل معاونت عمرانی برای تصمیم‌گیری در خصوص مسائل اساسی حوزه مسکن تشکیل شود.

لازم به ذکر است در این نشست تعدادی از کنشگران و فعالان انجمن های کارفرمایی خوزستان دیدگاه و نظرات خود را مطرح  و نسبت به چالش های روزافزون بخش خصوصی و تولید وکارآفرینی هشدار دادند.

 

 

تویتر
واتساپ
تلگرام
چاپ

لینک کوتاه خبر

https://www.anbouhsaazan.com/?p=1484

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

آخرین خبرها